Friday, February 6, 2015

ההתחלה


גילוי נאות: אין לי את כל התשובות,יש לי מלא שאלות וגם אני טועה ונופל לאיזורי הנוחות.

פעם ניסינו, התרגשנו, הסתכנו, השתוללנו, קפצנו,
שברנו, לכלכנו, התלכלכנו, יצאנו וחזרנו 
הביתה רק כשהחשיך...
ידענו שיש חוקים אבל לא פחדנו לבדוק, למתוח ובהרבה מקרים גם להתעלם מהם.

This quote is by Benjamin Franklin. I first read it in the Museum of Early Childhood in Bethnal Green.


היום התבגרנו !
את הילד שעשה וניסה השארנו איפשהו בדרך
אולי ליד דוכן גלידה באיזה קניון
אולי מעלה אבק באלבומי התמונות
או בכלל בסיפורי ה" אתה יודע מה אבא שלך עשה כשהיה בגילך..."


ובמקום שנפגיש בנו לבין הילד שיש לנו בבית
השתלטו על חיינו אמירות כמו "לא..." , "לא, עכשיו..." , לא, זה מסוכן..." , "לא, אין לי זמן ..."

ופתאום גם לילד שלנו אין זמן.
הוא על המחשב/בנייד/בטלוויזיה/בחדר...



אומרים שילדים לומדים מהדוגמאות שהם רואים בבית
 (מה זה "אומרים..."  יש ים מחקרים אבל אני לא הולך לעייף אתכם בזה, לפחות לא הפעם)

כן, גם אנחנו כשאנחנו בבית או בחוץ עם הילד/ים אנחנו על הנייד/המחשב/הטלוויזיה
אולי לא בתוך חדר אבל באיזה עולם מקביל לזה של הילד.

אני לא נביא זעם
לא, לא הכל מקולקל. יש הרבה אנשים וילדים שעושים ומנסים, מצליחים ונכשלים יחד.
יש תנועות, אתרים, דפים, קבוצות עולמיות, תמונות ופעילויות יפות באינסטגרם
(ותודה לרוית על ההצצה לפועלו של בעלך וההולכים בדרכו)
http://instagram.com/momentsinthesun

 ואפילו מדינות שפועלות למען חוויות הילדות של הילד
(ברחבי אנגליה לדוגמא סוגרים רחובות מסוימים אחר הצהריים לעודד משחק בחוץ בקרב ילדים)
http://playingout.net/

אז גם אני החלטתי לעשות מעשה!

החלטתי לקחת את הידע והלמידה המתמדת שלי בעולמות השונים בהם אני נמצא
(הורות, זוגיות, יצירתיות, עבודה עם ילדים, המצאת צעצועים ומשחקים, חינוך...)
ולנסות ליצור ממנו רגעים/ מפגשים/זכרונות משותפים לילד שבנו ולילד שלנו.


לא קצר מדי, לא ארוך מדי. הפסקונת

10 דקות עם אפשרות להארכה של רעיונות ישימים, ששוברים חוקים, מפגישים ומחברים
עולמות ובעיקר...   


1.      הופכים את הזמן המשותף למהנה, מאתגר, חוויתי וזכיר.

2.      גורמים לנו ולהם לחשוב קצת אחרת, לא לקחת את הדברים כמובן מעליו.

3.      מחזירים לנו את שמחת הילדות. 

my best friend since childhood.. i miss her - i could look the world over and never find the friend i have in her <3

נקודה ראשונה למחשבה 
חיצי הנרף, אותם חיצי ספוג שנמצאים בכל מקום, ומכניסים מיליוני על מיליוני דולרים
ליוצריהם, הם צאצאיו (הממזרים או לא אתם תחליטו)  של כדור משחק ספוגי.
כדור שנכנס בשנות ה-60 לבתים האמריקאים ומטרתו היתה אחת, לאפשר לשחק בכדור בתוך הבית
בלי פחד שמשהו יישבר. 


Nerf!!. If it doesn't say nurf on the box, then it doesn't say fun.. We had Nerf hoops, Nerf guns, etc, etc, but it all started with the ball.. :-)

היוצרים שלו בעצם לקחו את ה"חוק" של לא משחקים עם כדור בבית ושברו אותו בדרך יצירתית וכיפית. 

שיהיה לנו בהצלחה. 

No comments:

Post a Comment